*Daktuin editie* *DINSDAG* *met diner*

Een workshop stadstuinieren in je eigen vensterbank.

Zon, water, aarde, zaadjes en een een beetje liefde is alles wat je nodig hebt voor het laten groeien van eetbare planten. Toch roept het beginnen met je eigen verticale-, horizontale-, vierkante-, vensterbank-, of balkontuin een verzameling aan uitdagingen en vragen op. Wat zijn de eerste stappen? En welke kennis en kunde heb ik nodig?

In deze workshop gaan we jouw mini urbane ecosysteem verkennen en vormgeven. Leer de grondslagen van het ontwerpen van je eigen eetbare tuin, maak kennis met diverse lokale initiatieven en woel direct met je handen in de aarde. We gaan samen op zoek naar manieren waarop jij een tuintje kan integreren in je dagelijks leven en maken gebruik van de kennis die jullie meebrengen.

Dus heb jij ook het verlangen om dichter bij je voedsel te staan? Niet alleen te consumeren maar ook je eigen radijsjes en peentjes te produceren? Of wil je je kennis van moestuinieren uitbreiden? Of houd je gewoon erg van lekker eten en wil je een start maken met een eigen vensterbank-tuin? Beleef en doe stadslandbouw.

BEWARE: naast hernieuwde liefde voor eetbare planten, kennis over aarde, seizoenen en ‘companionplants’ zal je niet met lege handen naar huis gaan.

Houd het Facebook Event in de gaten voor last minute informatie.

We kijken er naar uit.
Coco en Zina

Coco Kanters en afgestudeerd cultureel mntropologe en coördinator van Team-groen van de Daktuin. Zina Verberk is student Milieu en Maatschappijwetenschappen en in de zomermaanden druk met Wwoofen.

DINER
Deze workshop gaat gepaard met een vegetarisch diner bereid door de daktuin-kok Teun met ingrediënten van de tuin op het dak!

Vooraf een LEZING
Voorafgaand aan de workshop wordt er een korte lezing geven in het zelfde thema door Kim Lagerweij van ‘De Stad Ontkiemt’ over inspirerende voorbeelden van stadsboeren. Wees ook welkom.

Praktische info
Tijd: Dinsdag 10 juni, open vanaf 17:30 start om 17:45
Locatie: De Daktuin Utrecht, Op het dak van de parkeergarage naast de Universiteitsbibliotheek op het Utrecht Science Park (adres: Cambridgelaan 108, 3584 CE Utrecht).
Taal: Nederlands
Kosten (contant):We delen de kosten voor de avond (materiaal) en dit keer is er een super vers, op het dak gemaakt, diner inbegrepen.
Als introducé bij De Universiteit betaal je 8,- euro. Als je al eens vaker bent geweest is je bijdrage 12,-.

Met een ‘kaartje’ mag je de hele maand aan alle workshops deelnemen (en meebouwen). Als je in de maand juni al eens eerder bij De Universiteit bent geweest betaal je alleen de kosten voor het diner: 4,-